Ideer til at løfte din lokale ejendomsmægler markedsføringsstrategi

Ideer til at løfte din lokale ejendomsmægler markedsføringsstrategi

Før du overvejer nye reklameideer, skal du bruge et øjeblik på at identificere din målkundebase.

 

Det vil sige, hvem er det præcis du forsøger at nå ud til med din markedsføring?

 

Måske er du en ejendomsmægler, der får mund-til-mund-henvisninger fra eksisterende kunder, men nu søger du at få din ejendomsmæglervirksomhed til at skille sig ud fra dine konkurrenter. Eller måske en som for det meste fokuserer på små boligere til unge parforhold?

 

Uanset hvad, før du starter med din markedsføring, skal du vide hvem dine potentielle klienter er.

 

1. Søgemaskineoptimering (SEO)

Søgemaskineoptimering (SEO) er praksis for at sikre, at din virksomheds hjemmeside rangerer højt i søgemaskineresultaterne.

 

SEO involverer at forstå, hvordan folk søger efter dine produkter eller tjenester. Lær mere om lokale SEO-strategier her.

 

Kend de søgeord, folk bruger til at søge efter dig, og sørg for, holde dine kontaktoplysninger opdaterede, og vedligehold dine profiler på sociale medier samt hjemmeside.

 

2. Køb hjemmeside med blog

Når din hjemmeside er oppe at køre, er en fantastisk måde at hjælpe med at forbedre din SEO og få forbindelse til fællesskabet at oprette en blog. For eksempel kan du vise profiler af dine medarbejdere, dele bolig økonomi tips og fremhæve boliger du har hjulpet med at sælge i dit blogindlæg. Stærkt indhold hjælper Google med at forstå din niche, hvilket burde resultere i at din virksomhed dukker op i flere resultater. Gæsteblogging er også en fantastisk mulighed, hvor du kan oprette indhold andre steder, der vil tiltrække trafik med potentielle kunder tilbage til dit websted.

3. Direkte post

Mens nogle måske tror, at e-mail har gjort fysisk post forældet, har marketingfolk gjort nogle tal-knaser omkring svarprocenterne på direct mail. Svarprocenterne for mails og andre fysiske genstande, der sendes til lokale kunders hjem, kan være 10 til 30 gange højere end digital markedsføringstaktik som e-mail.

 

4. Visitkort

Ligesom direct mail har visitkort ikke mistet deres evne til at påvirke. Hvis du forbinder ansigt til ansigt, skal du altid have et kort ved hånden. Hvis du vil give dem en moderne opdatering, skal du sørge for at inkludere oplysninger som din virksomheds hjemmeside og håndtering af sociale medier.

 

Lokale begivenhedsnetværk er afgørende for nye virksomheder. Netværksbegivenheder er nyttige, men du kan bygge forbindelser på mange andre måder. At dukke op til arrangementer i lokalsamfundet er for eksempel en fantastisk måde at danne meningsfulde relationer og få tillid fra andre. At øge din tilstedeværelse i samfundet er en god forretningsfremmestrategi.

 

5. Støtte til lokale organisationer

Sponsor et fællesskabssportshold, indsæt en annonce i en lokal avis eller skoleårbog, eller støt en velgørende begivenhed for at øge bevidstheden om din virksomhed. Få positiv mund til mund som en virksomhed, der varetager dine naboers bedste.

 

6. Mundtlig: engager dig personligt og online

Spred mund til mund, hvor dine naboer besøger, personligt og online. Placer flyers og annoncer i fællesskabets daglige nyhedsbrev og opslagstavler og i lokale online fællesskaber.

 

7. Søgemaskinemarkedsføring (SEM)

Søgemaskinemarkedsføring (SEM) er en betalt annoncemulighed, hvor dine fortegnelser vises i sponsorerede placeringer (dvs. meget synlige) i søgemaskiner. Sig, at en populær demografisk person, der kan lide at købe den type boliger du lister, omfatter kvinder i 30’erne. Du kan oprette pay-per-click-annoncekampagner (PPC-annoncer) for at målrette den demografiske og fokusere din kampagne efter andre kriterier, såsom postnummer. Prøv SEM-værktøjer som Google Ads (og lignende tjenester fra Facebook).

 

Lukket for kommentarer.

Proudly powered by WordPress | Theme: SpicePress by SpiceThemes